Studio Aristide - Welkeys
Studio in Montrouge (Paris area), Ile-de-France (Paris area)

The Space
Amenities
- Full Equipped Kitchen
- Hair Dryer
- Hangers
- Heating
- Internet
- Iron
- Kids Friendly
- Smoke Detector
- Show more
Amenities
Basics
- Baby crib
- Balcony
- Cleaning and disinfection
- Clothes Dryer
- Contactless check-in and check-out
- Full Equipped Kitchen
- Hair Dryer
- Hangers
- Heating
- Highchair
- Internet
- Iron
- Kids Friendly
- Private entrance
- Professionally cleaned
- Smoke Detector
- Social distancing
- Tv
- Washing Machine
- Work Desk
- Coffee Maker
- Essentials
- Free Cleaning
- Freezer
- Fridge
- Kettle
- Laptop Friendly Workspace
- Linen Towels
- Microwave
- Oven
- Pets Considered
- Smoking Forbidden
- Stove
- Suitable for children (2+ years old)
- Suitable for infants (under 2 years)
- Toaster
Additional
- Antique
- Art Deco
- Atypical
- Baby bath
- Babysitter recommendation
- Baroque
- Contemporary
- Ecological
- Elevator
- Empire
- Energy-efficient devices
- Fireplace
- Gated property
- Gloves available
- Hand sanitizer
- Historical
- Hi-tech
- Masks available
- Minimalist
- No single-use plastic
- No single-use toiletries
- Organic food & beverages
- Romantic
- Staff wear protective equipment
- Terrace
- Victorian
- Books Kids
- Bottled Water
- Kids' Games
- Hoover
- Wood
- Downtown
Activities
- Vineyard
- Museums
- Shopping

Located at the heart of Montrouge, close to Paris, this nice and sunny studio can accommodate 2 people.
The space
Located at the heart of Montrouge, close to Paris, this nice and sunny studio can accommodate 2 people. Close to shops and transport, this accommodation is perfect for a stay in the capital city.
This large studio, newly refurbished and nicely decorated, of 32 sq. m is located on the 4th floor of a quiet and luxury residence and is equipped with :
- a large and bright living space with a comfortable sofa bed,
- a very well-equipped open kitchen (kettle, coffee machine, toaster, oven, microwave, hotplates, fridge),
- a bathroom with bathtub,
- vacuum cleaner, washing machine, hairdryer, ironing equipment,
- TV and WI-FI.
Please note the additional fees below for :
- Late check-in from 9 pm to 12 am: 25€
- Late check-in from 12 am to 6 am: 44€
→ A high-quality cleaning will be organized before your arrival and after your departure
→ We also provide bed linens, towels, soap, shampoo and water bottles
The neighborhood
The studio is located in the heart of the old village of Montrouge, a few minutes away from Paris. This calm area, also knows as Writers’ District, has plenty of shops : bakery, butchery, restaurants, market… Thanks to the metro situated nearby, you will be perfectly linked to Paris city center : it will take you just 20 min to join the Eiffel Tower, Luxemburg Garden, Cochin hospital, Marais district… The studio is also located nearby the Exhibition Parc of Porte de Versailles, as well as 15 min away on foot from the Dental Surgery Faculty of Montrouge and 8 min from Orange Campus and Crédit Agricole Campus Evergreen.
Getting around
Mairie de Montrouge metro station (line 4) → 6 min on foot
Porte d'Orléans tramway station (line T3a) → 10 min on foot
From Gare du Nord/de l’Est → 35 min by transport and 40 min by car
From Gare Montparnasse → 20 min by transport and 15 min by car
From CDG airport → 1h by transport or by car
From ORLY airport → 40 min by transport or 20 min by car
Guest access
At your arrival, you will be welcomed by the concierge of Welkeys who will give you keys and will assist you during your stay.
Guest interaction
We will be at your disposal before, during and after your stay. Do not hesitate to contact us should you have any questions.
Welkeys: the excellence of French art de vivre.
- A concierge service available 7 days a week to respond to your requests.
- A dedicated mobile application, a real travel diary at your disposal.
- Hotel quality cleaning, care products, bed and bath linen available.
- A range of high-end services and activities for a memorable stay.
Numéro de permis: 9212345678912
Cancelation policy
Cancelation policy
Free cancellation up to 5 day(s) before arrival, then 50% cancellation fee.
Booking fees are not refundable.
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
|||||
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
Exclusive offer 🔥 Save %{count} compared to %{channel}
1
|
2
|
|||||
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
€65 → €191nightly
Phone: +33(0)1 84 88 94 53
Reviews
3.6
(51 Reviews)
Il est très jolie et très fonctionnel.
Entourage très calme et très propre.
Double sécurité pour entrer dans l’immeuble. Quartier très calme.
Negativ
Reviews
3.6 • 51 Reviews
4 • Apr 2024
Il est très jolie et très fonctionnel.
Entourage très calme et très propre.
Double sécurité pour entrer dans l’immeuble. Quartier très calme.
La machine à laver fait un bruit énorme
Le lit n’est pas confortable armature pas droite et matelas affaissé.
Il manquerait peut être une vitre de protection dans la douche pour éviter de mettre de l’eau partout.
Apr 2024
3 • Mar 2024
Apr 2024
5 • Sep 2023
No comment
3 • Aug 2023
No comment
4 • Aug 2023
No comment
4 • Aug 2023
No comment
4 • Jun 2023
Une ampoule défectueuse dans la salle de bain et le petit pommeau de douche ne fonctionnait pas
Jul 2023
4 • Jun 2023
Jul 2023
4 • Jun 2023
Taille du logement
Literie trop molle.
Pas de cafetiere.
Manque d'ustensiles ppur cuisiner.
Flexible de douche ne fonctionne pas
Pas d'état des lieux en presence de quelqu'un
C'est ennuyeux lorsqu'il y a quelques défauts
Jul 2023
3 • May 2023
Es gab kein Bett, nur ein ausklappbares Sofa und das für zwei Personen. Zudem gab es nur eine Decke für 2 Personen. Es waren zudem sehr viele Glühlampen defekt. Auch nur ein Schlüssel für die Wohnung.
5 • Apr 2023
No comment
3 • Apr 2023
le couchage très moyen voir très inconfortable. lavabo sdb bouché, ménage sdb moyen, 1 seule serviette de toilette. télévision ne fonctionne pas .
3 • Mar 2023
No comment
1 • Mar 2023
J'ai été laissé sans moyen d'accès à l'immeuble car le badge était cassé.
J'ai du me débrouiller moi même à attendre du passage en pied d'immeuble et quémander un double de badge à des voisins pendant 1h30.
Je vous laisse imaginer la réaction des gens et les scènes auxquelles j'ai été confronté.
WELKEYS m'a indiqué à plusieurs reprises qu'une équipe locale allait prendre contact avec moi pour une solution, cela n'a jamais été le cas.
La seule réponse que WELKEYS m'a faite est : Nous sommes désolé mais n'avons de solution à vous apporter.
En clair WELKEYS m'a loué cet appartement sans moyen d'y rentrer, sans aucune volonté de m'aider vraisemblablement puisque j'ai réussi par moi même à trouver un double de badge.
C'est la première fois que j'ai à laisser un avis négatif de cette nature, on était sur de l'ordre du surréaliste en terme de service client.
En complément:
Évier salle de bain bouché.
Literie mauvaise
Bruit de l'ascenseur fort
Bref= 0/20
Mar 2023
5 • Feb 2023
No comment
3 • Jan 2023
Jan 2023
3 • Dec 2022
Les photos sont un peu "vendeuses", et l'état du logement est moins neuf qu'il n'y parait même si cela reste correct.
Je regrette la qualité de l'accueil : Welkeys parle d'un accueil par le concierge, et des frais (22€) sans à engager pour une arrivée après 21h. Or j'ai été accueilli par un texto précisant que la clé était dans une lockbox (pas si facile à trouver). Installation seul donc. Quelques mauvaises surprises (pas de papier toilette, ni sacs poubelles, éponge sale...) des détails mais qui gènent un peu l'impression de départ. La literie n'est pas de grande qualité (canapé-lit).
Jan 2023
4 • Nov 2022
Dec 2022
5 • Nov 2022
Dec 2022
3 • Nov 2022
Nov 2022
1 • Oct 2022
L'appartement est bien situé et il est fonctionnel et pratique d'accès.
Nov 2022
5 • Oct 2022
Nov 2022
3 • Oct 2022
Nov 2022
2 • Oct 2022
la propreté! Pas de ménage avant mon arrivée. la personne en charge du ménage est arrivée à 21.30! elle est repartie à 23.00 sans finir et ce qui a été nettoyé laissait à désirer. l'éponge et le torchon n'ont pas été changé. Le frigo pas nettoyé...
4 • Oct 2022
Oct 2022
3 • Sep 2022
Oct 2022
2 • Aug 2022
Mauvais accueil de la personne qui devait nous remettre les clefs, elle était agacée et pressée.
Appartement sombre plusieurs ampoules ne s'allumaient pas. Beaucoup de vis à vis.
Le ménage n'était pas bien fait. La vaisselle sale, il y avait encore du linge sale dans la machine à laver.
Appartement très chaud en été, un ventilateur n'aurait pas été de refus surtout en pleine période caniculaire.
La baignoire était bouchée dès le premier jour, une personne est venue régler le problème. Elle est entrée dans l'appartement sans nous avertir. Nous avons remarqué ça en rentrant tard le soir.
Séjour gâché lié à des problèmes de plomberie dont nous avons dû régler avec le syndic de l'immeuble (peu agréables en passant).
En contactant Welkeys pour ces problèmes, ils disaient qu'un technicien était censé passer avec les membres du syndic pour surveiller les travaux etc car nous étions pas censés être là. Au final on s'est débrouillé pour rester pour la remise des clefs et leur technicien n'est jamais passé.
Donc si vous avez des problèmes ne comptez pas trop sur welkeys.
Sep 2022
1 • Jul 2022
Me and my friend were unable to stay at their place, due to unpredictable flight cancellation.
We notified the property about our troubles prior to check-in, but haven't received any reply in a timely manner.
After terrible communication experience they reimbursed only 50% of the reservation, even though we never had a chance to stay even a day at the property.
Please be aware that you can lose money with this host.
Aug 2022
4 • Jul 2022
Un seul petit bémol: le manque de flexibilité pour modifier la réservation après coup, ce qui n'était pas faisable directement au télephone avec l'agence et impossible sur le site d'AirBnB directement.
Aug 2022
4 • Jul 2022
Jul 2022
5 • Jun 2022
Jul 2022
3 • Jun 2022
No comment
5 • Jun 2022
Jul 2022
4 • Jun 2022
Jun 2022
1 • May 2022
Jun 2022
4 • May 2022
Directions: We had a problem finding the place at first, because googlemaps give you wrong directions - from the metro station (Mairie de Montrouge) walk straight on Rue Louis Rolland (you should have Bio c' Bon on your right), until the main intersection. Then turn right until you see a green fence and yellow arches - the numbers 88 90 92 are written there (do not cross the large intersection).
Jun 2022
5 • May 2022
May 2022
4 • May 2022
Jun 2022
4 • May 2022
May 2022
5 • May 2022
Jun 2022
5 • Apr 2022
May 2022
5 • Apr 2022
Apr 2022
4 • Apr 2022
No comment
4 • Apr 2022
Eine sehr ruhige Lage und der appartement gemütlich
Der Cedric war zuständig für den appartement ,ein netter Kerl und der war jederzeit erreichbar Man braucht keine Gedanken machen dorthin zu gehen.
Apr 2022
4 • Mar 2022
Mar 2022
5 • Mar 2022
2 • Dec 2021
A l'Appartement sale à l'arrivée(attente jusqu'à 19h pas de menage.)Nous sommes repartis à l'hôtel.Remboursement par vos soins(50€) ne correspond nullement a la cote-part de location(649 € pour 9jours ce qui devrait faire 72€/jour.
Je pense que Booking va perdre un client(j'ai eu souvent recours à vos services par le passé
5 • Sep 2021
Il est cosy et très pratique même pour une durée plutôt longue, tout est pensé pour rendre la vie facile, je recommande.
Sep 2021
5 • Mar 2021
No comment
3 • Dec 2020
The light in the bathroom was not working. And Welkeys that are responsible for managing / hosting were pretty unresponsive and slow during check out phase.
2 • Aug 2020
Inconfort du canapé lit
No result