Studio Prado - Welkeys
Studio in Marseille,












The Space
Amenities
- Full Equipped Kitchen
- Hair Dryer
- Hangers
- Heating
- Internet
- Iron
- Kids Friendly
- Smoke Detector
- Show more
Amenities
Basics
- Baby crib
- Balcony
- Cleaning and disinfection
- Clothes Dryer
- Contactless check-in and check-out
- Full Equipped Kitchen
- Hair Dryer
- Hangers
- Heating
- Highchair
- Internet
- Iron
- Kids Friendly
- Private entrance
- Professionally cleaned
- Smoke Detector
- Social distancing
- Tv
- Washing Machine
- Work Desk
- Coffee Maker
- Essentials
- Free Cleaning
- Freezer
- Fridge
- Kettle
- Laptop Friendly Workspace
- Linen Towels
- Microwave
- Pets Considered
- Smoking Forbidden
- Suitable for children (2+ years old)
- Suitable for infants (under 2 years)
- Toaster
Additional
- Antique
- Art Deco
- Atypical
- Baby bath
- Babysitter recommendation
- Baroque
- Contemporary
- Ecological
- Elevator
- Empire
- Energy-efficient devices
- Fireplace
- Gated property
- Gloves available
- Hand sanitizer
- Historical
- Hi-tech
- Masks available
- Minimalist
- No single-use plastic
- No single-use toiletries
- Organic food & beverages
- Romantic
- Staff wear protective equipment
- Terrace
- Victorian
- Beach
- Books
- Marina
Location
- Garden
- Wood
- Downtown
- Town
Activities
- Vineyard
- Museums
- Shopping

Located a few minutes’ walk from the beaches and the city center, this nice flat can accommodate 2 people.
The space
This property is brought to you by Welkeys, specialists in tailor-made holidays in the heart of France's most beautiful regions.
A stone’s throw from the Galeries Lafayette and close to all amenities, including several restaurants, stores and public transport, this apartment with sunny terrace and all the mod cons is ideal for a pleasant stay in Marseille.
Situated on the 1st floor of a quiet and secure residence, this light-filled studio apartment consists of a living space of 20 sq. m and includes:
- a sunny and not overlooked terrace with view on a peaceful tree-filled courtyard,
- a bright living space with sofa bed,
- a bathroom with shower,
- a well-equipped kitchenette (coffee machine, toaster, kettle, microwave, fridge, hotplates),
- ironing equipment,
- Wifi, TV (works with cable channels only).
Welkeys quality
Discover the French art of vacation living with Welkeys.
Before your stay, our Welkeys experts will give you all the information you need for your arrival. Connect to our dedicated traveler's app: a real digital travel diary that includes your rental's features and all information relating to your stay.
Before your arrival and after your departure, our team will provide you with hotel-quality housekeeping, bath towels, hotel-quality bed linen and a line of natural skincare products.
These services are included in the "Housekeeping fee", so you can enjoy your stay to the full, without worrying about the logistics.
Private chauffeur, in-home chef, local activities... Take advantage of a wide choice of services, according to your needs, so that together we can create the holiday that suits you best!
The neighborhood
This quiet and sunny apartment is located less than 10 min by transport from the seaside park of the Prado, allowing you to be in a well-served area close to many restaurants and typical stores of Marseille. In a rough 20-min walk, you will be able to reach the Borély park, the most beautiful green area of Marseille and will be able to visit its castle. You will also be a few minutes’ walk or bus ride from the Calanques (rocky stretch of coast with deep inlets, east of Marseilles), the Orange Vélodrome (Velodrome Stadium), the Museum of Contemporary Art and the Ballet National de Marseille. Lastly, you will have easy access to the port with the shuttle linking the Pointe Rouge to the Vieux Port. You will therefore not lack anything to explore Marseilles!
Getting around
LeVélo (self-service bicycles) → 3 min on foot (station n°8307)
Métro Rond-point du Prado bus stop → 2 min on foot
Rond-point du Prado métro station → 2 min on foot
Saint Charles train station → 15 min by car or 20 min by public transport
Marseille-Provence Airport → 25 min by car or 1h20 by public transport
Guest access
At your arrival, you will be welcomed by the concierge of Welkeys who will give you keys and will assist you during your stay.
Guest interaction
We will be at your disposal before, during and after your stay. Do not hesitate to contact us should you have any questions.
Other things to note
Please note the additional fees below for :
- Late check-in from 9 pm to 12 am: 25€
- Late check-in from 12 am to 6 am: 44€
Welkeys: the excellence of French art de vivre.
- A concierge service available 7 days a week to respond to your requests.
- A dedicated mobile application, a real travel diary at your disposal.
- Hotel quality cleaning, care products, bed and bath linen available.
- A range of high-end services and activities for a memorable stay.
Numéro de permis: 13208008371MX
Cancelation policy
Cancelation policy
Free cancellation up to 5 day(s) before arrival, then 50% cancellation fee.
Booking fees are not refundable.
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
|||
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
Exclusive offer 🔥 Save %{count} compared to %{channel}
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
|||
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
€40 → €2,000nightly
Phone: +33(0)1 84 88 94 53
Reviews
2.7
(35 Reviews)
Les punaises de lit
Repayer 306 euros un hotel à 21h
Aucune personne à proximité.
D'ailleurs j'attends mon remboursement intégral
Pas d eau chaude pendant 4 jours le propriétaire n'a rien fait et pas répondue inadmissible payer ce prix sans eau chaude je demande un remboursement d une moitié mercu
Reviews
2.7 • 35 Reviews
1 • Feb 2025
Les punaises de lit
Repayer 306 euros un hotel à 21h
Aucune personne à proximité.
D'ailleurs j'attends mon remboursement intégral
Feb 2025
Nous vous remercions pour votre retour, bien que nous soyons désolés que votre expérience n’ait pas été à la hauteur de vos attentes. Nous avons pris en compte vos remarques concernant les punaises de lit et l’ensemble des autres préoccupations, le logement a déjà été confié à des professionnels pour la désinfection. Nous vous confirmons que votre dossier a été traité et que le remboursement intégral de votre séjour sera effectué dans les plus brefs délais.
Nous vous présentons nos excuses pour les désagréments rencontrés et restons à votre disposition pour toute question supplémentaire.
Bien à vous.
1 • Jan 2025
Pas d eau chaude pendant 4 jours le propriétaire n'a rien fait et pas répondue inadmissible payer ce prix sans eau chaude je demande un remboursement d une moitié mercu à vous
Feb 2025
Nous sommes navrés des désagréments que vous avez rencontrés lors de votre séjour. Nous avons pris en compte vos remarques et les avons partagées avec les équipes concernées. Nous ferons le point avec elles afin de comprendre ce qui a pu se passer pour que cette situation ne se répète pas. Souhaitant satisfaire au mieux chaque voyageur, nous espérons vous accueillir à nouveau afin de vous proposer une expérience améliorée. Bien cordialement.
4 • Oct 2024
No comment
4 • Oct 2024
No comment
4 • Sep 2024
Idéal pour les personnes se rendant au stade et à la plage
Proche du métro et des transports publics
No comment
Sep 2024
1 • Sep 2024
Sinon il est très bien placé et conforme a l'annonce.
Oct 2024
3 • Aug 2024
Pas de petit déjeuner
Le canapé étais dur et petit pour 2personnes
Le couloir étais climatisé et pas la chambre et le ventilateur trop petit
Sep 2024
4 • Jun 2024
No comment
1 • Apr 2024
May 2024
3 • Mar 2024
Le lit pas du tout confortable.
De plus je me suis réveillée avec des boutons sur le corps: piqûres de punaises de lit.
Apr 2024
5 • Mar 2024
Mar 2024
2 • Oct 2023
L’état général de propreté couette tachée, sol sale, pas d’eau chaude
1 • Aug 2023
Sep 2023
4 • Jul 2023
Marseille is REALLY warm all year long, but not a single fan was provided with the property, I was melting down during my entire stay.
3 • Jul 2023
Jul 2023
3 • Jul 2023
No comment
3 • Jul 2023
Le point le plus décevant a été l'incapacité de l'interlocuteur sur place à résoudre les problèmes. J'ai malheureusement claqué la porte, laissant les clés à l'intérieur. L'interlocuteur m'a alors proposé une intervention pour une ouverture de porte simple à un prix exorbitant de 400 euros, ce qui est clairement de la malhonnêteté. Sa réponse face à mon étonnement a été encore plus déconcertante, me disant simplement de trouver quelqu'un d'autre si je connaissais un service moins cher. J’ai donc fait moi-même appel à un serrurier durant mes vacances et me suis acquitté de 100 euros. Pour couronner le tout, l’agence me réclame 20 euros supplémentaires sans justifier la nature de la prestation.
Jul 2023
1 • May 2023
Arrivée devant l'immeuble nous n'avions pas le code d'entrée heureusement nous sommes arrivés avant la fermeture des bureaux parisien pour le weekend.
Il a fallu appeler pour qu'on nous dise que les clés se trouvaient dans une boîte attachée sur une rambarde de l'autre côté de la contre allée et qu'on nous donne un numéro à appeler.
Après m'être cassé les ongles sur trois boîtes ! Je rappelle à plusieurs reprises et c'est simplement au bout de plusieurs appels et SMS qu'ils se rendent compte qu'ils m'ont donné un faux code donc j'ai un autre code enfin j'ouvre la boîte pour prendre les clés cela a pris environ deux heures avec nos sacs dans la rue après la fatigue du voyage.
Au studio stupeur une odeur vite il faut ouvrir pour aérer, et là impossible le rideau est coincé la manivelle tourne dans le vide!
Après plusieurs appels et SMS on se trouve confronté à des numéros qui ne répondent plus et le numéro d'urgence essayez de l'écouter il est incompréhensible on se demande si c'est pas fait exprès.
Nous avons dormi dans un studio puant c'est simplement le matin voyant que personne ne venait pour nous réparer le volet et après un appel à un ami qui nous a indiqué comment faire heureusement que nous étions deux nous l'avons poussé manuellement et donc nous avons pu raccrocher apparemment le rideau nous avons pu ouvrir (est-ce que c'était à nous de faire ça ?) c'est resté ouvert en permanence nous avons dû dormir avec les lumières de la ville de peur de ne plus pouvoir l'ouvrir de nouveau.
J'ai envoyé des photos les toilettes dégoûtantes j'ai dû nettoyer la douche pleine de moisissure (les moisissures sont des champignons dangereux pour la santé) j'ai dû dégraisser la hotte aspirante pour pouvoir faire chauffer de l'eau sans que la graisse me tombe dessus.
J'ai choisi ce studio parce qu'il y avait une télévision aussi en panne !
Seul côté positif l'exposition à l'opposé de la rue..
Jul 2023
3 • Aug 2022
No comment
1 • Jul 2022
Πολυ βρομικο
1 • Jun 2022
Jul 2022
1 • Jun 2022
Jul 2022
4 • Jun 2022
I've seen other reviews about noise- there were several championship rugby matches on so there were a lot of crowds drinking and noise from the stadium which could be heard from the flat, however this did not continue late at night so was not a problem. Some people have also mentioned cleanliness, I thought it was ok, only the odd thing could have been better.
The flat was sufficiently equipped to cook simple food, which was part of the appeal rather than a hotel.
The instructions said someone would meet me to check in but when I messaged a few hours before I was told where to find the keys myself. It was fairly straight forward and the messages where prompt and friendly and cleared everything up. Similarly the wifi name and code differ from that sent in advance, but the real code is on the router so it's easy to see.
I'd recommend it for location and as an alternative to a hotel.
Jul 2022
4 • May 2022
Jun 2022
3 • May 2022
May 2022
4 • Apr 2022
3 • Mar 2022
Mar 2022
3 • Mar 2022
Mar 2022
5 • Feb 2022
Mar 2022
3 • Feb 2022
Mar 2022
1 • Dec 2021
L’appartement était sale et plein de cafards. Pas de machine à café. Aucun produits ménagers.
Dec 2021
1 • Oct 2021
Les cafards dans l’appartement et le canapé lit très inconfortable
4 • Sep 2021
Les cafards.
J’ai reçue 16 (!) mails avec les règlements et pas le code Wifi valable
1 • Sep 2021
Rien
4 • Sep 2021
Sep 2021
No result