Appartement Charles - Welkeys
Apartment in Marseille,












The Space
Amenities
- Baby crib
- Elevator
- Full Equipped Kitchen
- Hair Dryer
- Hangers
- Heating
- Internet
- Iron
- Show more
Amenities
Basics
- Baby crib
- Balcony
- Cleaning and disinfection
- Clothes Dryer
- Contactless check-in and check-out
- Full Equipped Kitchen
- Hair Dryer
- Hangers
- Heating
- Highchair
- Internet
- Iron
- Kids Friendly
- Private entrance
- Professionally cleaned
- Smoke Detector
- Social distancing
- Tv
- Washing Machine
- Work Desk
- Air Conditioning
- Coffee Maker
- Dishwasher
- Essentials
- Free Cleaning
- Freezer
- Fridge
- Kettle
- Laptop Friendly Workspace
- Linen Towels
- Microwave
- Oven
- Pets Considered
- Smoking Forbidden
- Suitable for children (2+ years old)
- Suitable for infants (under 2 years)
- Toaster
- Travel cot
Additional
- Antique
- Art Deco
- Atypical
- Baby bath
- Babysitter recommendation
- Baroque
- Contemporary
- Ecological
- Elevator
- Empire
- Energy-efficient devices
- Fireplace
- Gated property
- Gloves available
- Hand sanitizer
- Historical
- Hi-tech
- Masks available
- Minimalist
- No single-use plastic
- No single-use toiletries
- Organic food & beverages
- Romantic
- Staff wear protective equipment
- Terrace
- Victorian
- Books Kids
- Child's Swing
- Kids' Games
- Hoover
- Marina
- Toys
Location
- Garden
- Wood
- Downtown
- Near ocean
Activities
- Vineyard
- Boating
- Museums
- Shopping

Close to the Saint Charles train station, this large and beautiful 3-bedroom entirely bathed in light will accommodate up to 5 people.
The space
Close to the Saint Charles train station, this large and beautiful 3-bedroom entirely bathed in light will accommodate up to 5 people. Located near the Old Port, stores and public transport, this accommodation with all the mod cons is perfect for a pleasant stay in Marseille.
Situated on the 1st floor of a bourgeois building (with elevator), this beautiful family apartment consists of a bright living space of 90 sq. m. Benefiting from a double exposure, this fully renovated three-bedroom includes:
- 40 sq. m of sunny terrace without vis-à-vis,
- a large modern living room adjoining the terrace,
- a bright bedroom with a queen-size bed (160 cm),
- a peaceful bedroom with a single bed,
- a nice bedroom with a double bed,
- a bathroom with a walk-in shower,
- a fully equipped open-plan kitchen (coffee machine, toaster, kettle, oven, microwave, dishwasher, fridge, hotplates),
- vacuum cleaner, washing machine, hairdryer, ironing equipment and air conditioning,
- a baby’s bed, a swing,
- TV and Wi-Fi.
→ A high quality cleaning will be organized before your arrival and after your departure
→ We also provide bed linens, towels, soap, shampoo
The neighborhood
This modern accommodation in the Old Port district of Marseille is ideal for discovering the city. Ideally located in an area well served by public transport, you will be able to explore Marseille by any means. Situated near the train station and the Centre Bourse, you will be able to enjoy the numerous stores, restaurants and bars nearby. In addition to the various museums in your surroundings (including the MuCEM), you will be able to easily reach, on foot or via public transport, the various activities of Marseille, its markets and beautiful squares with Mediterranean colors. This way, you will get to the Old Port, the Terrasses du Port, the Cours Julien, the Panier district and also the beaches. You will therefore not lack anything to explore the city of Marseille!
Getting around
LeVélo (self-service bicycles) → 3 min on foot (station n°1301)
Nédelec Leclerc bus stop → 1 min on foot
Saint Charles train or metro station → 2 min on foot
Marseille-Provence Airport → 20 min by car or 1h by public transport
Guest access
At your arrival, you will be welcomed by the concierge of Welkeys who will give you keys and will assist you during your stay.
Guest interaction
We will be at your disposal before, during and after your stay. Do not hesitate to contact us should you have any questions.
Other things to note
Please note the additional fees below for :
- Late check-in from 9 pm to 12 am: 25€
- Late check-in from 12 am to 6 am: 44€
Welkeys: the excellence of French art de vivre.
- A concierge service available 7 days a week to respond to your requests.
- A dedicated mobile application, a real travel diary at your disposal.
- Hotel quality cleaning, care products, bed and bath linen available.
- A range of high-end services and activities for a memorable stay.
Numéro de permis: 13201016831WF
Cancelation policy
Cancelation policy
Free cancellation up to 30 day(s) before arrival, then 50% cancellation fee up to 14 day(s) before arrival, then 100% cancellation fee.
Booking fees are not refundable.
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
|||
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
Exclusive offer 🔥 Save %{count} compared to %{channel}
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
Mo | Tu | We | Th | Fr | Sa | Su |
---|---|---|---|---|---|---|
1
|
2
|
3
|
4
|
|||
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|
31
|
£61 → £191nightly
Phone: +33(0)1 84 88 94 53
Reviews
3.7
(52 Reviews)
1. Brak szczegółowej informacji i zdjęcia o skrzynce z kluczami do budynku. Stałyśmy prawie godzinę pod drzwiami szukając skrzynki (znaj
I do not recommend staying in this apartment because the communication method is complicated, at the beginning you communicate with Welkeys, and later you communicate w
Reviews
3.7 • 52 Reviews
1 • Mar 2025
1. Brak szczegółowej informacji i zdjęcia o skrzynce z kluczami do budynku. Stałyśmy prawie godzinę pod drzwiami szukając skrzynki (znajdowała się w zupełnie niewidocznym miejscu, które po ok.godzinie pokazała nam przywołana pracownica.) 2. W mieszkaniu zastałyśmy kapiącą z sufitu wodę i kałużę na podłodze w małej sypialni, złamany pojedyńczy wieszak,połamaną klamkę w drzwiach od strony mieszkania . 3. W kuchni było trochę za mało naczyń dla zgłoszonych pięciu osób.4. Patio brudne. Ogólnie mieszkanie słabo przygotowane. Do tego dostałyśmy inf.o konieczności usunięcia mebli balkonowych ( to chyba nie należy do gości ),a następnie inf. i prośbę o naszą obecność w określonym czasie, w związku z wizytą pracowników remontujących balkony. Czekałyśmy 2 godziny od wyznaczonej pory i nikt nie przyszedł. Jak na 4 dni pobytu sporo zastrzeżeń.
Mar 2025
"Thank you for your detailed feedback. We are glad to hear that the location and comfort of the apartment met your expectations. However, we sincerely apologize for the inconveniences you encountered. We completely understand your frustration regarding the key box, the water leak from the ceiling, as well as the issues with kitchenware and apartment preparation. Your comments regarding the cleanliness of the patio and the planned renovations have been noted, and our team are already working on these issues for a better experience for future guests. We hope to have the opportunity to welcome you again under better conditions.
Best regards.
1 • Feb 2025
I do not recommend staying in this apartment because the communication method is complicated, at the beginning you communicate with Welkeys, and later you communicate with the owner via WhatsApp. According to Welkeys, the keys are in a key box, but according to Booking, the owner comes in person (different information).
In addition, I recommend taking a photo/video of the apartment so that after two weeks they do not accuse you of damaging the property and withdrawing half of the deposit. Unfortunately, without any photos, we wanted to use the insurance, but the invoice for the repair was not sent after more than a month, even after several emergencies to Welkeys, the owner does not communicate via WhatsApp. In other words, I consider the amount of 350 euros withdrawn from the account to be unreasonable without an invoice describing the repair.
Finally, the apartment is located near the train station, and good accessibility from the airport and the city, but in the morning/evening hours homeless people sleep all over the place, sometimes literally in front of the entrance to the apartment building. I do not recommend the apartment, especially in the autumn/winter months because the heating is weak, bring sweaters.
Mar 2025
We sincerely apologize for the inconvenience you experienced during your stay. We always strive to ensure that our communication and processes are clear and straightforward, and we regret any confusion caused by the key handover procedure.
Regarding the security deposit, we understand your frustration. We encourage guests to document the condition of the apartment, and we're sorry for the delay in providing the necessary invoices. Please note that we are looking into this matter to ensure proper resolution.
We also appreciate your feedback about the neighborhood. While the location offers great accessibility, we acknowledge that the surroundings may not always be ideal.
Thank you for sharing your experience, and we hope to have the opportunity to provide a better stay in the future.
Best regards.
5 • Feb 2025
No comment
3 • Feb 2025
Les échanges avec la structure ont été faciles
Le bruit autour de l'appartement, les lits et le canapé n'étaient pas confortables. Il y a une fuite dans une des chambres qui a rendu inaccessible la chambre
Feb 2025
Bien à vous.
3 • Jan 2025
No comment
4 • Dec 2024
The checkin procedure is little bit messy since they sent the code very late and the code is wrong. We waited outside for almost an hour before contacting the owner successfully which is not a pleasant experience.
Jan 2025
We are happy that you enjoyed the apartment in its overall and glad you had a great stay.
We are sorry for the issues you encounterd with the communication. Your comments have been taken into account and passed on to the relevant teams, and we will be taking stock with them to understand what may have happened so that this situation does not recur.
We look forward to welcoming you back and enhancing your experience. Best regards.
1 • Nov 2024
Des équipements non fonctionnels (machine à café, lave-vaisselle non fonctionnel et pas propre du tout...)
Chasse d'eau qui ne fonctionne pas
Appartement plutôt sale
L'emplacement est vraiment pas top
1 seul jeu de clefs pour 4 et vous râle dessus quand vous le demandez : "vous auriez dû me le demander avant"... Désolée de vous demander de faire votre travail...
Utiliser un seau pour faire partir ses besoins dans les toilettes ... Une honte d'être remboursée seulement 40 euros pour plus de 600 euros déboursés pour un logement non fonctionnel...
Clairement à fuire. Bel arnaque. Je regrette amèrement.
Dec 2024
Nous sommes ravis que la décoration de l'appartement vous ait plu. Nous avons effectué les réparation nécessaires dans l'appartement pour améliorer l'expérience des voyageurs.
Nous sommes sincèrement désolés d'apprendre que votre séjour n'a pas répondu à vos attentes et que la compensation reçue a été perçue comme insuffisante. Nous allons remonter cela à l'équipe en charge.
Nous restons à votre disposition pour plus d'informations. Bien cordialement.
4 • Nov 2024
No comment
5 • Oct 2024
No comment
4 • Sep 2024
No comment
4 • Jan 2024
No comment
3 • Nov 2023
biz oradayken banyoda sıcak su sorunu vardı ve çözülmedi ve kendımız dus alsak bıle çocugumuz için imkansızdı ve kullanamadık.. çözüm talep ettik ama bir işe yaramadı.. çalışan hafta sonu oldugu için bizimle ilgilenmedi..
4 • Oct 2023
No comment
4 • Aug 2023
Je pense que l'insonorisation du logement peut être améliorée en remplaçant les 3 fenêtres coté rue.
Coté salon, l'absence de store sur la porte fenêtre centrale peut laisser un sentiment d'insécurité.
4 • Jul 2023
Un peu de bruit, les véhicules dans la rue qui donne sur les chambres.
3 • Jul 2023
Connexion internet
Et panne d’ascenseur (pour les validé)
Attention aux marches dans l’appartement personne mobilité réduite dangereux
4 • Jun 2023
Facilité d'accès
Très beau et bien aménager
Le quartier n'est pas top
4 • May 2023
The communication was a bit confusing since I got messages over booking.com, through e-mail from welkeys/insurance o welkeys, through whatsapp and again different messages through text. One or two modes of communication would be enough.
5 • May 2023
Leider war kein Waschmittel für die Waschmaschine vorhanden, das war etwas schade.
3 • May 2023
Les voisins du dessus qui prenent la terrasse pour une poubelle....
Jun 2023
4 • Apr 2023
The outside space was dirty and inviting. Not like the picture.
No netflix access and the online activity guide would not load
Jun 2023
4 • Apr 2023
No comment
4 • Mar 2023
La situación del alojamiento inmejorable. Lo recomendaremos sin dudar.
No comment
Apr 2023
1 • Mar 2023
Franchement il mon bien factures la moindre tâche sur les mur et même les serviettes de douche.....j'appelle ça du vole....établissement catastrophe
Apr 2023
5 • Mar 2023
No comment
4 • Feb 2023
Les draps des lits laissent à désiré au niveau état…(tâches)
Sinon l’endroit est calme et proche de tout
Juste un meilleur suivi de l’entretien de l’équipement voir son renouvellement et cela serait top
Feb 2023
4 • Nov 2022
well located near the train station and a short walk from the marina
exterior is a bit deceiving and gives a bad impression which is fast changed once seeing the quality of the interior
4 • Nov 2022
chambre côté rue donc relativement bruyante
4 • Oct 2022
Für 5 Personen gab es nur 4 Handtücher und 3 Gabeln. Der Rest des Geschirrs und Bestecks war auch sehr abgezählt. Ansonsten hat es an nichts gefehlt!
2 • Oct 2022
Goede douche
Hygiëne
Wifi
Afwasmachine
Locatie
5 • Jul 2022
Aug 2022
2 • Jul 2022
I received a contact number to speak with the manager and sent him a couple of questions concerning our stay. My questions were ignored and I was only answered with a copy and paste message regarding the check-in.
The apartment was not clean when we arrived, especially the terrace. Not only everything was very dusty, but the clothing on the sofa and the bed linens were also dirty, and so was the table in the kitchen.
Regarding the positive points, the images in the ad correspond with the Airbnb and the place is close to the station, but be careful, the area is pretty dangerous at night.
Jul 2022
4 • Jun 2022
Jun 2022
4 • Apr 2022
May 2022
4 • Apr 2022
May 2022
4 • Apr 2022
May 2022
5 • Apr 2022
Apr 2022
5 • Mar 2022
Mar 2022
4 • Feb 2022
5 • Feb 2022
4 • Jan 2022
3 • Jan 2022
4 • Nov 2021
Dommage que le service d’entretien ne soit pas assez rigoureux : pas de sac poubelle dans la poubelle à notre arrivée et pas de sac en réserve, pas de torchon, pas de liquide savon dans le contenant disposé dans la salle de bain ni de gel douche ni de shampoing, linge de toilette très limité et très usagé, lave vaisselle non vidé … c’est pas très grave en soi… mais vraiment décevant au regard du descriptif de l’annonce et du prix élevé de l’appartement ; dommage car cela serait si simple de veiller à ce que l’appartement soit bien équipé…
Dec 2021
4 • Nov 2021
emplacement idéal pour visiter Marseille.
séjour très agréable par la disponibilité de l'hôte.
Nov 2021
5 • Oct 2021
Très bien situé, on a tout fait à pied pratiquement.
Super réactif.
Merci pour l'arrangement du départ tardif.
Je recommande.
Nov 2021
3 • Oct 2021
Nov 2021
4 • Oct 2021
The apartment itself is excellent. It is just one flight of stairs up, and just steps from the train station, making it incredibly easy to take advantage of the excellent French train system, including the TGV. There is a large table and living area, plus a huge terrace with a sun shade and large doors to enjoy the outdoors inside. The shower room and toilet were split, making it very easy to get ready in the morning. The apartment also is fully equipped with a dishwasher, laundry machine, and a good shower. We had no trouble with noise.
We did have some issues, which were not huge for our short stay and I expect will be fixed by the time another visitor arrives. There was insufficient hand soap and soap dispensers. And the provided Wifi password did not work, but we were able to perform a hard reset on the router to fix it.
More critically, the apartment door lock was broken. It would close, and it was possible to turn the deadbolt from the inside, but despite some significant trying, we could not turn the deadbolt from the outside. When we came back on our second day, we found the door open. The next morning, we realized that without the deadbolt, the door would open with just a hard push. We notified the manager immediately but didn't hear back before we left. I hope it will be fixed promptly.
Nov 2021
4 • Oct 2021
Nov 2021
3 • Oct 2021
Le seul mauvais point étant que les chambres sont très mal isolées et qu’on entend littéralement TOUT ce qui se passe dans la rue !
Oct 2021
2 • Sep 2021
5 • Sep 2021
Oct 2021
5 • Sep 2021
Sep 2021
No result